اصطلاح “امواج بلند، همه قایق‌ها را بالا می‌برد.” اغلب به افزایش قیمت سهام و قدرت اقتصادی اشاره دارد. اما این استعاره برای بیان تأثیر فرهنگ کوچینگ در شرکت‌ها نیز مناسب هست. ترویج و توسعه مهارت‌های کوچینگ برای مدیران با پتانسیل بالا در یک محیط کاری، اثرات مثبتی همچون بهبود نگهداشت کارکنان و عدم ترک کار آنها، افزایش سودآوری و نهایتا دستیابی به اهداف استراتژیک سازمانی را به دنبال خواهد داشت.

شرکت اینتل Intel، شرکتی است که در طراحی و تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته پیشرو است. این شرکت یک اکوسیستم کوچینگ ایجاد نموده که در فرهنگ سازمانی آن شرکت نهادینه شده است. بازده سرمایه‌گذاری برنامه کوچینگ این شرکت حدود یک میلیارد دلار آمریکا در سال است. این رقم به طور مستقیم به تغییر رفتار تیم ها از طریق کوچینگ، از جمله درآمد جدیدی که این رفتارها ایجاد کرده‌اند و کاهش هزینه‌های مرتبط با جابه‌جایی و ترک کار کارکنان مرتبط است.

این ارقام به خودی خود گویا هستند. معیارهای موفقیت اضافی شامل موارد زیر هستند:

  • نرخ ترفیع بین رهبران 2.7 برابر بیشتر از قبل است.
  • دستیابی به اهداف کسب‌وکار افرادی که کوچ دارند به 91 درصد رسیده است.
  • امتیازات رضایت گسترده، امتیاز خالص مروج (NPS) به طور مداوم از استانداردهای جهانی فراتر رفته و برنامه‌های برجسته‌ای مانند کوچینگ رهبری، امتیاز 87 را کسب کرده‌اند.

برنامه پیاده سازی فرهنگ کوچینگ در  Intel به عنوان یک ابتکار از پایین به بالا، توسط رهبران داخلی و کوچ های  معتبر  ICF، ماریان پایک و لینت وینتر، آغاز شد. این دو نفر برای پذیرش اولیه برنامه، نقشی کلیدی داشتند و ارزش سرمایه‌گذاری را در قالب مدلی که شیوه‌های کوچینگ، فناوری‌ها و پلتفرم‌های اندازه‌گیری را ترکیب می‌کند، بکار گرفتند تا ارزش افزوده و بازگشت سرمایه معنی‌دار را نشان دهند.

این برنامه بر سه ستون زیر بنا گردید تا استقرار استراتژیک کوچینگ در سراسر سازمان را تسهیل نموده و شانس موفقیت برنامه را افزایش دهد. این رویکرد سه‌جانبه بر اساس اصول زیر است:

سه ستون فرهنگ کوچینگ

سه ستون فرهنگ کوچینگ

برگزاری جلسات کوچینگ:

مدیران و رهبران ممکن است از کوچ های معتبر داخلی و خارجی، اشکال مختلف کوچینگ را دریافت کنند.

یادگیری نحوه کوچینگ (تربیت کوچ داخلی):

مدیران و کارمندان می‌توانند با یادگیری مهارت‌های کوچینگ و دریافت گواهینامه معتبر کوچینگ ، از دانش‌آموز به معلم تبدیل شوند.

مدیریت و زیرساخت:

برنامه‌های کوچینگ در سطح سازمانی با سیستم‌های پیشرفته و طراحی داده‌محور، مدیریت می‌شوند.

هنگامی که پایه‌ای برای حمایت از فرهنگ کوچینگ ایجاد شد، برنامه آغاز می‌شود. اینجاست که سازمان می‌تواند خلاقیت به خرج دهد و برنامه‌ای متناسب با محل کار خود ایجاد کند.

برای آشنایی با 9 نکته کوچینگی برای رهبری روزمره، کلیک کنید.

 شش روش برای توسعه فرهنگ کوچینگ برجسته

 ایجاد یک برنامه کوچینگ قابل اندازه‌گیری برای افراد در سطح سازمانی، نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک، استقرار و تعیین معیارهایی برای ارزیابی موفقیت است.

در اینجا نگاهی به شش روش از بهترین روش های استفاده شده توسط Intel می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای تدوین و توسعه یک برنامه قوی با محتوایی برتر که نتایج مورد انتظار را ارائه می‌دهد، استفاده کنید.

ایجاد یک برنامه کوچینگ بر اساس اخلاق و استانداردها

برنامه کوچینگ Intel بر اساس کدها و استاندارد های اخلاقی ICF است و آموزش (داخلی یا خارجی) از طریق برنامه‌های معتبر ICF و بر اساس استانداردهای ICF ارائه می‌شود.

پذیرش رویکردی که رهبران را توانمند می‌سازد تا از طریق رهبری، الگو باشند

Intel به عنوان یک شرکت پیشرو در فناوری با دسترسی جهانی، همزمان با تشویق رهبران خود به تحول در صنعتی که به طور مداوم در حال تکامل است، نوآوری را ارزشمند می‌داند. کوچینگ عمدتاً بر مدیران و رهبران با پتانسیل بالا متمرکز است تا مشارکت نیروی کار را تقویت کند، استعدادها را توسعه داده و سبک رهبری را تغییر دهد. رهبران تشویق می‌شوند تا با همکاران خود ارتباط موثرتری برقرار کنند تا دیدگاه‌های متضاد را مدیریت کرده و به عنوان یک تیم همکاری کنند — این امر به دستیابی به نتایج بالاتری نسبت به زمانی که به تنهایی کار می‌کنند، کمک می‌کند.

سفارشی‌سازی فرهنگ کوچینگ

شرکت intel ،یک آکادمی رهبری زنان و یک برنامه برای والدین تازه‌کار که به محل کار بازمی‌گردند راه‌اندازی کرد. این رویکرد مستقیماً از هدف شرکت برای دو برابر کردن تعداد زنان و اقلیت‌های نمایندگی نشده در موقعیت‌های رهبری ارشد حمایت می‌کند. برای دستیابی به این هدف، شرکتIntel  بر ارائه کوچینگ به افرادی که خود را  کارمندان حاشیه‌نشین می دانند، تمرکز می‌کند.

پذیرش مأموریتی برای ارتقای رهبران از مراجع به کوچ

 ابتدا، مدیران و رهبران، با کوچ های معتبر داخلی و خارجی ICF همراه می‌شوند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند. سپس آن‌ها از دانش‌آموز به معلم تبدیل شده و آموزش و گواهینامه معتبر‌ کوچینگ دریافت می‌کنند.

اجرای یک سیستم مدیریت کوچینگ برای خودکارسازی و پیگیری پیشرفت

شرکت Intel برنامه کوچینگ داخلی خود را با یک پلتفرم پیشرفته مدیریت می‌کند که تجربه کاربر را ساده کرده و به‌روزرسانی‌های آسان برای محتوای در حال تحول را تسهیل می‌کند.

اجرای یک سیستم مدیریت کوچینگ برای خودکارسازی و پیگیری پیشرفت

استفاده از روش داده‌محور برای اندازه‌گیری نتایج

 بازخورد برای ارزیابی موفقیت برنامه و بهبود محتوای آن برای افزایش تأثیر در آینده بسیار مهم است. Intel از یک رویکرد چندگانه برای جمع‌آوری بازخورد استفاده می‌کند، از جمله:

  • نظرسنجی از مراجعین و کوچ ها
  • بازخورد توسعه مدیران
  • تحلیل نگهداشت

در ۱۵ سالی که از تلاش متمرکز Intel می‌گذرد، برنامه کوچینگ آن به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است و شما نیز می‌توانید به این موفقیت‌ها دست یابید. درباره کوچینگ به عنوان یک کاتالیزور برای تغییر در Intel بیشتر بخوانید و برای ایجاد یک فرهنگ کوچینگ تحول‌آفرین در سازمان خود الهام بگیرید. تیم کوچینگ در سازمان‌های ICF  نیز مجموعه‌ای از منابع را برای سازمان‌هایی که می‌خواهند فرهنگ کوچینگ را ایجاد و یا حفظ کنند، ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.