اصول اخلاقی کوچینگ

ماهیت اصول اخلاقی توانایی تشخیص صحیح از غلط است. در واقع اصول اخلاقی است که به ما می گوید یک کار درست است و سپس ما آن کار را انجام می دهیم. در هر حرفه یا شغلی که باشیم عدم توجه به اصول اخلاقی، تهدیدی اساسی برای موقعیت حرفه ای به حساب می آید و اعتماد عمومی را خدشه دار می کند. بحث اصول اخلاقی در تمام دنیا از جمله در کشور ما یکی از اساسی ترین و مهمترین اصولی است که گاهی از اوقات عدم رعایت آن تبعات سنگینی برای ما و حرفه ما به بار خواهد داشت.

ما به عنوان کوچ، الگوی مراجعان خود هستیم و نشان دادن صداقت و درستی بهترین شیوه است که مراجعین بیاموزند صداقت و درستکاری به چه معنی است و ارائه رفتار اخلاقی با اصول استاندارد آن، بالاترین سطح از صداقت و درستی محسوب می شود. همچنین با رعایت اصول اخلاقی این فرصت را داریم تا جایگاه این حوزه نسبتاً جدید را به بهترین شیوه نشان دهیم و این فرصت را به همه مردم بدهیم که با خیال راحت از این خدمت بسیار ارزشمند استفاده کنند.

فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) ، استاندارد و اصول اخلاقی را برای کوچ های حرفه ای تنظیم نموده که برای دیدن متن کامل این دستور العمل می توانید به پایگاه اینترنی www.coachfederation.com مراجعه نمایید.

این استاندارد اخلاقی شامل 5 بخش می باشد که در این مقاله سعی می شود نقاط مهم آن ارائه می گردد:

بخش اول: رفتار حرفه ای عمومی

بخش دوم: تضاد منافع

بخش سوم: رفتار حرفه ای با مراجعان

بخش چهارم: حریم خصوصی و رازداری

بخش پنجم: ادامه دادن به پیشرفت

برای دریافت متن کامل استاندارد ها و اصول اخلاقی کوچینگ ، میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت متن کامل اصول اخلاقی ICF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.