حرفه کوچینگ موضوع بسیار مهمی است که باید راه و روش آن را بدانید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما 5 راه پیشرفت در این حرفه را معرفی کنیم. کوچینگ می‌تواند یک حرفه بسیار پاداش‌بخش باشد، به‌ویژه اگر عملکرد شما نتایج خوبی برای مراجعینتان به همراه داشته باشد. اما بدون توجه به نتایج عالی شما، هیچ‌کس از این که کمی در مسیر حرفه خود دچار سردرگمی و توقف شود، مصون  نیست. در واقع، احساس توقف و قرار گرفتن در روند یکنواختی، اصلاً غیرعادی نیست. مطالعات نشان می‌دهد که توقف در مسیر شغلی ممکن است به مشکلاتی همچون خودکارآمدی، عدم دستیابی به اهداف و یا شرایط سازمانی مانند سیستم‌های پشتیبانی‌ ارتباط داشته باشد. خوشبختانه تا زمانی که شما مشتاق باشید راه‌های جدیدی برای ایجاد هیجان در حرفه خود پیدا کنید، خمودگی‌ها و سردرگمی ها موقتی هستند. “زمانی که  به عنوان یک کوچ، در یک‌لحظه دچار سردرگمی و توقف می‌شوید

5 راه پیشرفت در حرفه کوچینگ

  1. درباره مزیت منحصربه‌فرد خدمات خود فکر کنید.

مزیت منحصربه‌فرد فروش (USP) ، به آنچه که کسب‌وکار شما را با دیگران متفاوت می‌کند، اشاره می‌کند. اگر با شناسایی این مورد مشکل دارید، سعی کنید به سؤالات زیر فکر کنید:

  • به چه کسانی خدمات خود را ارائه می‌دهید؟
  • چه چیزی را ارائه می‌دهید که مراجعان شما نمی توانند در جای دیگری پیدا کنند؟
  • چه چیزی نیچ مارکت و بازار هدف شخصی شما را از دیگران متمایز می‌کند؟ ( به عنوان مثال می توان محدودکردن بازار هدف به مادران کارمند یا والدین تک والد را ذکر کرد.)

اگر شما هیچ تفاوتی ندارید، از ایجاد یک تفاوت نترسید. این بخش مهمی از تکامل کسب‌وکار شماست، به‌خصوص هنگامی که رقابت شدیدتر می‌شود. در نهایت، همه این موارد را با هم ترکیب کنید تا یک “عنوان” ایجاد کنید که به مشتریان کمک کند اهداف شما و انتظارشان از شما را به سادگی و با سرعت درک کنند.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله استارتاپ کوچینگ را هم مطالعه کنید.

درباره مزیت منحصربه‌فرد خدمات خود فکر کنید.

  1. صادقانه درخواست بازخورد کنید از راه های پیشرفت در حرفه کوچینگ

برای تشخیص آنچه که باید بهبود ببخشید، آماده دریافت بازخوردها و پیشنهادها، به‌خصوص از آنهایی که قصد دارید به آنها خدمت کنید، باشید. در نظر داشته باشید که گفتگو ها و محتواهای مرتبط را در رسانه‌های اجتماعی مطالعه و پیگیری نموده و به ویژه نظرات مشتریان را در پلتفرم‌هایی که مخاطبان شما ممکن است در آنها فعال باشند، جستجو کنید. باتوجه‌به اینکه حدود 47٪ مراجعین برای بیان شکایات خود، به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند، سعی کنید از این موضوع بهره‌برداری لازم را بکنید. علاوه‌براین تحقیقات، می‌توانید نظرسنجی‌ها یا پرسش‌نامه‌هایی را برای مشتریان بالقوه خود منتشر کنید تا به طور کامل متوجه احساسات آنها درباره کسب‌وکارتان شوید. برای موفقیت به‌عنوان یک کوچ، باید از مشکلات و آرزوهای مراجعان آگاه باشید تا بتوانید راه‌حل‌های بهتری ارائه دهید و خدمات خود را بهبود ببخشید.

  1. پیگیری دریافت مدارک آنلاین

اگر حرفه‌تان در حالت رکود است، ممکن است زمان مناسبی باشد تا به دنبال دریافت مدارک آنلاین در رشته های مرتبط با مدیریت کسب‌وکار باشید. به دلیل اینکه آنلاین بودن این برنامه‌ها، می‌توانید برنامه‌ای را برای خودتنظیم کنید که به شما امکان ‌بدهد همزمان مطالعه نیز نموده و تجربه کسب کنید. کوچ‌ها همواره از افزایش دانش خود در زمینه های اقتصاد، مالی، مدیریت، بازاریابی و عملیات استفاده خواهند برد و مدرک آنلاین در حوزه مدیریت کسب‌وکار یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این هدف است. به‌عنوان‌مثال، تخصص در تجزیه‌وتحلیل داده‌های تجاری به شما اجازه می‌دهد مهارت‌های خود را در تجزیه‌وتحلیل داده‌های خام بهبود بخشید که یک مهارت بسیار موردنیاز در صنعت کوچینگ است.

  1. همراهی با یک منتور یا منتورکوچ

مسیر کسب‌وکار کوچینگ می‌تواند بسیار پیچیده و دشوار باشد و شما باید بیاموزید که در زمان نیاز، کمک بخواهید. در واقع آموزش کوچینگ موضوع بسیار مهمی است و باید یک منتور پیدا کنید که قادر باشد شما را مسئولیت‌پذیر نگه داشته و تحت کنترل قرار دهد. با شخصی تماس بگیرید که تجربه کاری مشابه شما داشته باشد یا شخصی معتبری که می‌توانید به او اعتماد کنید. اغلب ما در حرفه‌های خود گیر می‌افتیم؛ زیرا در روال‌هایی که برای خودمان تعیین کرده‌ایم، گیر افتاده‌ایم. منتور در این نقطه به شما کمک خواهد کرد ایده‌های جدید و جسورانه ایجاد کنید و در عین حال می تواند نخستین شخصی باشد که بازخوردی سازنده‌ درباره تصمیمات و اقدامات جدید مرتبط با کسب‌وکارتان به شما ارائه می‌دهد.

اگر در پی اخذ مدرک از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) هستید، الزام به ده ساعت منتور کوچینگ در این مسیر، به شما این فرصت عالی می‌دهد تا در دستیابی و اثبات شایستگی‌های موردنیاز برای هر سطح مدرک (ACC، PCC یا MCC)، کمک حرفه‌ای از منتور کوچ خود دریافت کنید.

همراهی با یک منتور یا منتورکوچ

  1. استخدام کارمندان جدید برای کمک به مدیریت کسب‌وکار

همزمان با جستجو و دریافت کمک از منتور و منتورکوچ، استخدام و به کارگیری کارمندان جدید برای کمک به مدیریت کسب‌وکار شما در طولانی‌مدت سودمند خواهد بود. به نوعی با منتور مناسبی که برای خود انتخاب کردید کوچینگ سازمانی هم انجام میدهید.  این امر شما را از بار انجام وظایف رایج آزاد می‌کند و به شما زمان و انرژید لازم می‌دهد تا توان خود را به بهبود کسب‌وکار اختصاص دهید. در نظر داشته باشید که این یک رابطه دوجانبه است و کارمندان راضی، بازدهی و بهره وری بیشتری داشته و ازاین‌رو شما را در بازگشت از رکودتان حمایت می‌کنند.

این پنج راه به شما در تعیین اهداف قابل دستیابی و حرکت از خمودگی به سمت توسعه کسب و کار کوچینگ تان کمک خواهد کرد. امیدوارم با استفاده از این راه‌ها، بتوانید یک‌قدم به جلو برداشته و اهداف شخصی و حرفه ای خود را برای بهره‌مندی از حرفه کوچینگ تان، مجدداً تنظیم کنید.

نویسنده : روزان جیمز

مترجم: تیم تولید محتوای کاروکوچینگ

روزان جیمز، یک مشاور کسب‌وکارهای کوچک است. او در طول دوران پاندمی، با ده‌ها صاحب کسب‌وکارهای کوچک همکاری و همراهی نموده است تا کسب‌وکارهایشان را برای موفقیت آماده کنند. او در حوزه مالی شرکتی نیز تجربه داشته و امیدوار است دانش خود را در کسب‌وکار کوچک خود نیز به کار ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.